Tuesday, June 26, 2012

Adik Adnin dah takde....

Salam semua...sambungan cerita balik dari langkawi dapat disambung hari ini. 

20hb.... Pergi appointment scan. Berdebar-debar je tunggu dipanggil masuk. Resultnya..... jeng...jeng...jeng.... X nampak jugak kantung baby. Sampai panggil pakar suruh tolong tengokkan. Ya Allah...ujianMu.... Amik darah lagi....besok diorg akan telefon bagitau resultnya. 
 21hb...1030hrs 
O&G Clinic telefon.... Sila ke klinik sekarang puan dan puan perlu buat persediaan untuk masuk wad. Mengapa????????? Bacaan beta HCG meningkat 20x ganda dan pemeriksaan seterusnya perlu dibuat. Sampai diwad, scan lagi....n x nampak jugak. Saranan doktor : laparoscopy... Terus ready untuk ke dewan bedah..tapi x boleh buat sekarang..baru lepas makan nasi lemak...pulak... Mungkin pukul 6 nnt akan berangkat ke sana. Tunggu dalam penuh debaran. Segalanya saya serahkan pada Yang Maha Kuasa. Sesungguhnya Dia tidak akan membebankan hambaNya melainkan ianya mampu ditanggung. 1900hrs...berangkat ke dewan bedah... 
22hb....0100hrs 
terjaga dari lena yang panjang...sakitnya perut. Ada 3 tempat berplaster. Pusat...perut kanan...perut kiri... Nak bangun g toilet tapi x mampu...dalam keadaan separuh sedar lagi sambung tido... 
0500hrs... 
terjaga nak pegi toilet. Gagahkan diri untuk bangun berengsot2. Ya Allah, ini baru sikit belah perut...kalau banyak x tau la sakitnya macam mana. Berjaya jugak ke toilet, tapi ada masalah nak baring semula. Pergh....sakiiiiiiiiiiiiiit!!!!!!! 
0800 hrs... 
tertanya-tanya jugak apa yang dah dibuat kat perut ni. Fail x de lak depan ni. Doktor yg bertugas pagi pun x tau sbb fail x de. 
1330hrs 
Kak Darma n anaknya haziqah datang melawat. Then, menyusul Kak Maz n Pesah. Masa tu doktor datang n terus tanya dia. Maka, sahihlah saya mengandung luar rahim (ectopic pregnancy), sebelah kanan tiub fallapio x dpt diselamtkan. 
Maka...sahihlah bahawa Adik Adnin dah xde...dan saya terimanya dengan redha dan yakin dengan takdir Allah. 
Maka dengan ini secara rasminya pregnancy ticker akan di delete. Sayang memang sayang tapi........

No comments:

Post a Comment