Tuesday, September 20, 2011

KESIAN ADNIN....

Hari ini saya CRK (Cuti Rehat Khas)...Bukannya bercuti untuk berehat tapi bawa adnin ke paed. Doktor ajar dia lukis bulatan kecil tapi dia lukis bulatan besar. Takpe lah doktor cakap...nak juga dia ikut. Lepas tu sibuk uruskan insurans kereta n renew road tax. Masa nak bayar insurans, dgn selamba rock Adnin mencapai pen dan melukis bulatan atas geran kereta seorang uncle India. Dengan marahnya uncle tersebut marahkan Adnin dan terkeluarlah perkataan BODOH! Astaghfirullahalazim...mengucap panjang saya dalam hati. Mata dah memang berkaca tungggu masa je air mata nak jatuh. Cepat2 say sorry to that uncle. Memang salah saya sebab tak jaga anak betul2. Kesian Adnin...cepat-cepat suruh ayahnya bawak dia duduk dalam kereta.
Saya tak nafikan Adnin memang lasak n x mau duduk diam...tapi ada juga manusia yang x faham karenah budak kecil di zaman sekarang ni. En. Hubby tenangkan saya n katakan mungkin uncle tu tension tgu turn dia lama sangat, pastu geran dia yg bersih tulus suci tu dah tercemar dek hasil lukisan abstrak dak denin. Saya hanya diam dan berdoa semoga Adnin bukanlah seperti yg dikatakan dek uncle tersebut.

1 comment:

  1. sabo je lah ct... org yg xde anak @ cucu mmg sesuka hati akan menyumpah anak org lain... kesiankan je lah org tu sbb "alone in this world"... :D

    ReplyDelete